Öne Çıkan Yazı

Pilotaj İçin Sağlık Raporu

Gelelim fasülyenin faydalarınaa...

Üniversitede okuyacağınız bölümü seçtiniz ve pilot olmaya karar verdiniz, tebrikler!




Pilot olmanın farklı yolları var; direk uçuş okuluna gitmek, üniversiteden mezun olup THY gibi yerlerden eğitim alarak yavaş yavaş parasını ödeyebileceğiniz bir programa kaydolmak (daha sonra ayrıntılı anlatacağım) ve üniversitede pilotaj bölümünü seçmek.

Ülkemizin bu konuda biraz sınırlı olduğunu söyleyebilirim. İstediğiniz şehirde istediğiniz okula gidemiyorsunuz çünkü çok az pilotaj bölümü olan üniversite var. Diyelim ki bunların içinden Özyeğin Üniversitesini seçtiniz.

Okula girmek için toplamanız gereken belgeler okulun sitesinden duyuruluyor. Sizin için kopyala yapıştır yapıyorum. Kendiniz okumak isterseniz de buraya tık

Pilotaj Lisans Programına kayıt yaptıracak öğrencilerin sunması gereken belgeler:
Lise Diploması Kopyası
12 adet Fotoğraf
ICAO Ek-1 Sınıf 1 Hükümlerine uygun sağlık raporu
Adli Sicil Arşiv Kaydı Belgesi

Yerleşim yeri (İkametgah) belgesi: Yerleşim yeri bildirir belge aslı ile bir kopyası (E-devlet sistemine erişimi olan öğrencilerin, bu sistem üzerinden alacağı belgeler kabul edilir.)

Açıkçası diğer bölümlerden bu kadar fotoğraf istemiyorlarmış. Bizim 12 adet vesikalığımızı ne yaptıklarını hep merak ederim.


Yukarıda görmüş olduğunuz sağlık raporundan bahsedeceğim bugün size.

Pilotlar sağlıklarına sürekli dikkat etmek zorundadırlar. Mesleğe başladıktan sonra da yılda bir kere sağlık testine girerler. Bu testlerin ilki okula girmeden önce alınıyor ve SHGM'ye gönderiliyor.

Test birkaç saat süren tam kapsamlı bir test. Gözünüze, kulağınıza, kalbinize, böbreğinize aklınıza gelebilecek çoğu yere bakıp teker teker onay almanız gerekiyor. Bu testleri yaptırabileceğiniz hastaneler ve tam bilgi için buraya tık.

Ben şimdiye kadar hep Medicana'yı tercih ettim ama verilen hizmet aynı. Telefonla arayıp randevu ve fiyat bilgisi almayı da unutmayın.

Biraz size kendi anımdan bahsetmek istiyorum. Sağlık belgesini ilk alışımda yalnızdım. Hastaneye gittiğimde bir rehber beni doktor doktor gezdirerek kontrollerimin yapılmasını sağladı. Hem özel hastane olması hem de rehberinizin yardımıyla pek de sıra beklemeden giriyorsunuz doktorların yanına.

Hatırladığım bazı testleri yazmak istiyorum araştırma yapmak isteyenler için; göz testi (görme açısını ölçen bir test), idrar testi, kan testi, kulak burun boğaz muayenesi, göz muayenesi, nörolojik muayene, duyma testi, EKG, solunum fonksiyon testi (akciğer kapasitesini ölçüyor).

Daha fazlaydı muhtemelen ama hatırladığım bu kadar var. Bu tam kapsamlı test beş yılda bir kere oluyor. Arada kalan yıllarda ise biraz daha yüzeysel yapıyorlar (periyodik sağlık testi).

Benim bu testte iki sorunum çıktı. Birincisi solunum fonksiyon testiydi. Nefes almamda problem olmamasına rağmen sanırım cihazın mantığını çözemedim ve 15-20 kere denedik. Başhekim bile geldi. Sakin ol yaparsın diyor. En son denememde adam kağıtlara bakarken ben "olur gibi bakıyorsunuz, olur olur, bence olur" gibi laflarla adamı darlıyordum. Sonunda olur dedi ve geçtim o testten.

Biraz daha sıkıntı veren ise idrar testiydi. Böbreğimde kristal varmış. Ultrason ve tomografiyle uğraştım bir hafta boyunca. Aslında önemsiz bir şeymiş, kendi kendine düşermiş ama sağlık testlerinde böyle ufacık detaylara takılıyorlar işte. Annem o bir hafta boyunca bana yoğurt ve maydanoz suları içirip durmuştu. İyi gelirmiş. Maydanoz suyu içine limon sıkınca güzel bile oluyor benden söylemesi.

Sonuç olarak bütün testlerden geçtim ve sağlık belgemi aldım.

Demek istediğim şey şu; bu tür testlerde ufak tefek problemler çıkması normal. Çok ciddi şeyler olmadıkça, çözülebilen şeyler oldukça moralinizi bozmayın.

Bu test normal şartlarda sabah 8'de gelip öğlen 11-12'de bitirebileceğiniz bir test. Fakat dediğim gibi benimki bir haftaya sarktı. Testi geçtikten sonra size büyük bir zarf içinde belgelerinizi veriyorlar. Büyük ve açmamanız gereken bir zarf bu. Benim gibi meraklı biri dahi olsanız açmayın.

Şimdi size ikinci bir anımı anlatacağım ki bu daha komik. 'Neden acele ve araştırmadan iş yapmamalıyız!ın özeti. Herkese ibret olsun.

Ben bu sağlık belgesini aldım ya şimdi. Okulun sitesinde bir duyuru, diyor ki; pilotaj bölümüne kaydolanlar belgelerini SHGM'ye ulaştıracak. Nasıl yapacağım, nasıl edeceğim? Okulu arıyorum bu konuda doğru düzgün bilgi veren yok. İnternete bakıyorum yok. Bir baktım Atatürk Havaalanında SHGM şubesi var. Dedim ben buraya gideyim en iyisi. Bastım geldim. Geldiğim yol da en az yüz kilometre falan, az değil yani. Sonra işte oraya git bilen yok buraya git bilen yok. SHGM'yi buldum da kapı kilitli kimse yok.

Arkadaşlar meğer orada sınavlar yapılıyormuş sadece. Orada da bir süre zaman kaybettikten sonra döndüm bu sefer okula gittim. Dedim en iyi bilgiyi ben buradan alırım. Birini buldum öğrenci işlerinde güzelce anlattırdım. Benim bu sağlık belgesini Ankaradaki asıl SHGM'ye göndermem gerekiyormuş. PTT'den gönderdim ve bir süre sonra okulun kayıt zamanı başlamıştı. Okulda kayıt yapılacağı zaman da sağlık belgesi isteniyor yukarıda belirttiğim üzere.

Fakat ben salak olduğum için onu Ankara'ya gönderdim.

Bu aşama biraz kafayı yeme aşaması işte. Tekrar hastaneye döndüm ve sağlık belgemin bir kopyasını istedim. Hastanedeki kadın ne dese beğenirsiniz? İlk defa biri ikinci kopyayı istiyor. Yani diyor ki sen niye değişiksin?

Ben bu belgeyi de alıp okula kayda gittim daha sonra. Kayıt yapılırken bütün belgelerimi verdim, biraz dertli de olsa hepsini toparlamıştım. Kaydı yapan öğrenci (kayıtları bizim okulda öğrenciler yapıyor) sağlık belgemin içinden birkaçının fotokopisini çekti bir şeyler yaptı ve dosyayı bana uzatıp "şimdi bunu Ankara'ya SHGM'ye göndereceksin" dedi.

Meğerse benim dosyayı gönderme aşamam BURASIYMIŞ! O yüzden kimse ikinci kopyayı istemiyormuş.



Arkadaşlar, hangi bölümden olursanız olun, fazla heyecan yapmayın. Acele etmeyin. Bekleyin biraz kimse sizi okuldan kovmayacak.


Ve ayrıca kimsenin bu yaşadıklarımı yaşamaması için (benim gibi olmak biraz zordur gerçi ama ne olur ne olmaz) bu yazımı pilot olmayı düşünen arkadaşlarınızla paylaşın lütfen.


Sorularınız olursa hem aşağıdan yorumlardan hem de instagramdan bana ulaşabilirsiniz.

Okuduğunuz için çooook teşekkür ederim ^^

Yorumlar

  1. maşallah aferin sanaa, özyeğin aklımda olsun ilgilenenler için, bi arkadaşım ünide başka bölüm bitirdi, sonra pegasusta hostes oldu, sonra pilot olmak için eğitime polonyaya gitti :) orda şimdi eğitimde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah hayalini gerçekleştirir 😊😊

      Sil
    2. Merhaba, muayenede geçmiş sağlık kayıtlarınıza bakılıyor mu? Eski tanılar sorun çıkarır mı?

      Sil

Yorum Gönder