Öne Çıkan Yazı

Özyeğin 101- Ders Seçimi



Merhaba arkadaşlar.

Önceki yazıma gösterdiğiniz ilgi için teşekkür ederim öncelikle. Özyeğin'e girmeden önce internette insanların tecrübeleriyle ilgili bilgi aramış fakat bulamamıştım. Daha sonrasında okula alışmak için biraz zamana ihtiyacım olmuştu tabii ki. Daha sonrasında kendim tecrübe edindiğimde bu eksikliği kapatabileceğimi düşünmüştüm. Şimdi ise farklı bir konuyla ilgili yazımı okuyacaksınız. İyi okumalar dilerim 😄


Bu sistemin diğer üniversitelerde nasıl yürüdüğünü bilmediğimden ve benim kafamı çok karıştıran bir konu olduğundan burada sizinle paylaşmak istiyorum; DERS SEÇİMİ.

Üniversitede lisans eğitiminize başladığınızda derslerin sizin peşinizden koşmayı bırakıp sizin derslerin peşinden koşmaya başladığınızı fark edeceksiniz. Bir dersin kotası dolmadan almak için bilgisayarın başında saatlerinizi geçirebilirsiniz. Hatta başka bir ülkedeyken hava alanında bavulunuzun üstüne oturup sistemin açılmasını bekleyebilirsiniz bile. Çünkü öyle bir şey ki aldın aldın. Sonra yok kontenjan açılacak mı yok kredimi nasıl dolduracağım yok bilmem ne stres yapıp duruyorsunuz.

(ders kayıt döneminde unutmazsam görsel güncellenecektir.)

Diğer bölümler için emin değilim fakat pilotajda 1.dönemin dersleri okul tarafından yükleniyor. Fakat bunlarda yine de değişiklik yapabiliyorsunuz. Farklı bir saatte alabilirsiniz veya krediniz kaldıysa istediğiniz başka bir dersi de alabilirsiniz. 

Size küçük bir freshman hikayemi anlatayım. Anlatması kısa fakat bir dönem ciğerimi çürüttü bu olay. İlk senemin ilk döneminde derslerimle kesin ben elime yüzüme bulaştırırım diyerek oynamamıştım. Okulun verdiği programda ise pazartesi günü bir tanecik, ortak ders olan matematik dersim vardı. Cuma günü ise sabah 8.40'ta İngilizce dersim akşam da, yanlış hatırlamıyorsam, 16.40'ta fizik dersim vardı. Aradaki zamanda boş bulduğum banklarda falan uyuyordum evsiz gibi. Malum yurtta kalmayınca ve sabah 6'da uyanmışsan böyle olabiliyor. Ama mesela ben o pazartesi olan matematiği alsaydım o araya koysaydım, pazartesim boş kalsaydı... Bütün sene kafamı dövdüm arkadaşlar.

Kısacası KORKMAYIN. Evet yenisiniz, evet hatalar yapabilirsiniz, evet kendinizi rezil edebilirsiniz -ki ben kendimi günde en az bir kere rezil etmezsem rahat uyuyamıyorum öyle söyleyeyim size- ama yeni bir şeylere başlarken bunları herkes yaşar. Biraz risk almanız lazım. 

Size kısaca sistemden bahsetmek istiyorum şimdi de. Akademik takvim her yıl yayımlanıyor ve buradan ders kayıt döneminin ne zaman başladığını görebilirsiniz. (Bu senenin akademik takvimi için tık)

Günü saati bilmeniz önemli çünkü dediğim gibi peynir ekmek gibi bitiyor dersler. Fakat merak etmeyin önceki yazımda bahsettiğim gibi okul tarafından sık sık uyarılıyor olacaksınız. Şu tarz mailler olası;
-şştt, kayıt dönemi geliyo ha!
-hazırsın demi?
-bak açıyorum sistemi üüç ikiii, şaka şaka daha iki saat var uyu hadi.
değil tabii ki ama şunun gibi oluyorlar;


Diyelim ki zamanında bilgisayarın başına geçtiniz, sistemi açtınız, parmak f5'te kendini titreşime almış ama siz önce hangi dersi seçeceğinize karar vermediyseniz vay halinize diyorum. Daha öncesinden açılacak derslere bakıp kafanızda aşağı yukarı ders programınızı oluşturmuş olmanız gerekiyor. Yoksa siz sisteme girmiş o hocadan mı alsam bundan mı diye düşünürken ders kapanabilir benden söylemesi. 

Ben ilk başta zorunlu almam gereken dersleri aldım. Edebiyat, fizik, tarih gibi. Fakat seçmeli dersimi seçeceğim zaman kotası dolmuştu. Böyle olduğunda ise kota arttırım talebinde bulunuyorsunuz ve üç beş kişi daha alıyorlar. Şanslıydım ki ona da girebildim ve kafamda oluşturduğum ders programını yapabildim bu dönem. 

Ders seçimleri de aşağı yukarı böyle oluyor. Konuyu bilenlere saçma gelmiştir belki ama yaşadığım kafa karışıklığını başka birinin de yaşayabileceğine eminim. Sorunuz olursa yorumlarda sorabilirsiniz, kesinlikle cevapsız kalmayacak.

İyi günler dilerim 😁




Yorumlar

Yorum Gönder