Öne Çıkan Yazı

Rüzgara Karşı: Çelikten Kanat Olmak

İstikbal göklerdedir! Göklerini koruyamayan uluslar, yarınlarından asla emin olamazlar!
– M.Kemal ATATÜRK

Bir gün gökyüzüne baktığınızda düşündükleriniz, hissettikleriniz çok önemli. Bazıları için  sadece mutluluk ve huzur, bazıları için  boğucu yaşam stresinin içinde bir kurtuluş yolu, bazı insanlar içinse bir kaderden ibaret.  

Evet kader. Hayatınızın dönüm noktasına ulaştıracak kararlar verdirebilecek bir ilham gelebilir bazen gökyüzünden. Nasıl mı? Okumaya devam o zaman. 

 Ben Ahmet. Lisenin başlarında geldi bana bu mesaj. Neden benim kanatlarım yok diye düşünürken? Kanatlar sadece tüylerden mi olur diyerek devam etti sorular. Sonrasında üstümüzden geçen bir NF-5  ve savaş çıktı çığırtkanlığı yapan Namık Kemal tipi arkadaşım... Kanatları düşüne düşüne kafama esen peki neden bende bir çelikten kanatlı olmayayım? Sorusu.. Ve işte alınan mesaj...



İlk mesaj üniversite sınav sonucum açıklanmadan evvel Ankara da Hava Harp Okulu mülakatlarına çağrıldığımı ifade ediyordu.. Sevinçliydim ve fazlaca heyecanlı. Düşüncelerim derinleşirken mülakat günleri geldi. Sırasıyla ön kontrol, bireysel tanıma testi, psikomotor, spor mülakatları ile ilk günüm geçti. spor herkesin geçebileceğini düşündüğüm kadar kolay fakat elenen insan sayısı yarı yarıya... Aslında orada kendinizle yarışıyorsunuz, ne kadar heyecan yapmaz kendinizi konsantrilize edebilirseniz o kadar başarı oranınız artıyor çünkü... İkinci günde sözlü mülakat ve stresli koca bekleyiş oluyor. üçüncü gün sağlık... Kalbinin sağda olduğunu öğrenen mi dersiniz? Psikologtan elenen mi dersiniz yoksa epey sıkıntılı ve bilirubin gibi çeşitli kan değerleri için sabır gerektiren bir bekleyiş mi dersiniz bilemiyorum...


Her şeyi geçseniz bile yetmiyor, Çelikten kanat olmak için birde uçma kabiliyetinizi kanıtlamanız gerekiyor ve 13 uçuştan sonra "Ben yalnız başıma uçabiliyorum" diye haykırmanız gerekiyor. Evet haykırmanız. Mülakatların en tehlikeli ve en havacılık coşkulu kısmı burası sanırım...

Evet mülakatları geçtikten sonra ikinci mesajım gelmedi, gelmedi, gelmedi... Tam okuldan bu sene için ümidi kestim derken. Öğrenci seçme uçuşlarının son grubuna çağrıldım. Bu mesajı alır almaz metro yürüyen merdivenlerine düşmem pek iyi olmadı fakat heyecandan daha yalovaya gitmeden uçan bir ahmet vardı...

Uçuşlarr.. 13 eğitim vee 1 yalnız uçuş, başlamadan önce 3 günlük yer dersleri ve 3 sınav... Birinci sınav geçme notu 100 ikinci sınavın 90 üçüncü sınavın 85.. Ama sorun yok geçilebiliyor. Geçen geçiyor da denebilir... E bi zahmet çalışın uçakta düşmemek için..

Uçuşlarım bitti.. başarıyla, bir uçuşumdan zayıf almak harici bir sorunum olmadı hiç. Sonra sıra geldi okula... Tabi okula gireceğim ama intibak aşamasına çağrılmam gerekiyor... İntibak başladı ama ben hala evdeyim.. Çünkü uçmanıza rağmen halen girememe ihtimaliniz var ki yedeklerdeyseniz... Yedekler çağrıldıkça çağrılıyor bana yaklaşıyor ama bir türlü gelmiyordu...Ki o güne kadar...

Üçüncü mesaj geldi ve devamında bir telefon. İntibak aşamasına çağrılmaya hak kazandınız... Allaaaaaahh! Ben daha ne isteyeyim, sürünmekle başlayalım o zaman uçmaya...


İntibak aşaması hakkında fikir belirtmeyeceğim... Zor ama eğer gerçekten hayal ediyorsanız göklerde uçmayı... Sakın pes etmeyin. Neden pes etmekten bahsediyorum? Çünkü intibakta aklınızda olan tek fikir pes etmek oluyor genelde...

Ki eğer pes etmezseniz ?
hava harp okulu ile ilgili görsel sonucu
Eğer pes etmezseniz, Hava Harp Okulunda güneş sizinle doğar, yağmur sizinle yağar...


OKUL YAŞANTISI

Okul amacı dışarıdan hep pilot yetiştirmek olarak bilinse de okulun asıl amacı, "Pilot adayı bir mühendis subay" yetiştirmek. Öncelikle okulda dört mühendislik dallarından (Elektronik - Endüstri - Bilgisayar - Havacılık ve Uzay) birinden mezun oluyorsunuz. Tabi ki askeri eğitim ve akademik eğitim bir arada olduğundan sivil üniversitenin de iki katı kadar daha yorgun ve daha yoğun geçiyor zamanınız. Çünkü Hava Harp Okulunda sadece akademik eğitim ve askeri eğitimle de bırakmıyorlar sizi, sosyal yahut spor branşlarınıza girmeniz gerekiyor ve kendinizi en az bir alanda geliştirmenize imkan sağlanıyor. Bu okuldan isteseniz de istemeseniz de boş çıkamıyorsunuz anlayacağınız üzre...

Peki pilotaj? 

Pilot olmanız için dışarıda yüzde 10 gibi bir oran gibi gösterilse de aslında okuldan pilot olma oranınızı siz belirliyorsunuz. Gereken şartlar belli sağlığınız bozulmamış olacak, pilotaja kabiliyetiniz olacak ve pilotaj eğitiminiz başladığında ders çalışacaksınız.. Sizden istenen şeyler bunlardan ibaret... Bu konular üzerine eğer hiçbir sorununuz yoksa , okul bitirme döneminizde sağlık kontrolleriniz başlıyor ve okul bitiminde sağlık kontrollerinden geçen harbiyeliler / teğmenler İzmir/Çiğli de pilotaj eğitimine tabii tutuluyor... İşte hayatınızın başladığı yer dönüm noktanız tam olarak burası... 

Eğer pilot olamazsam?
Boş eleman değilsiniz ya, Yer yönetiminde aktif roldesiniz. omzunuzda rütbeniz emrinizde birliğiniz yönetmeniz istenen bir görev ve kutsal meslek. 

En çok sorulan soruların derlemesi bir yazı olarak yazdım bu metni eğer hala kafanıza takılan bir kısım varsa yorum olarak belirtirseniz sevinirim. Gökyüzünden asla yüz çevirmeyin! 




Yorumlar

  1. Güzel yazmışsın gurur duydum seninle :d

    YanıtlaSil
  2. melabaaağ gelcam yineğğğğ :)

    YanıtlaSil
  3. Bir oğlum var ve nedense hep pilot olmasını istiyorum. 5 yaşında kendisi. Daha erken ama bu alana yöneltmek istiyorum içten içe. Hayırlısı. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gizli gizli teşvik edin bana kalırsa, mutsuz olmayacağı bir meslek bulmalı. Benim babam da hep mühendis ol derdi 😂😂😂

      Sil
  4. hımmm bu askeri pilot olacak bir arkadaşımız galiba değil mii. iyi anlatmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok yakından tanıdığım ve sevdiğim biridir kendisi 😊

      Sil
  5. baksanaaa, blog keşif etkinliğine katıl dicektim ama sen gördün zaten. bak şimdi, etkinliği düzenleyen arkadaşlarımızın o bloglarına gidip, edischar, taha, yazılarını tekrar oku, blog üyeliklerini yap, sonra sen de blogunda bu etkinlik yazısını yaz. o zaman tamam olcak yani. bilmediğin bişi olursa bak edischar arkadaşımıza sorabilirsiiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne olduğunu anlamamıştım ama ilk fırsatta ilgileneceğim. Yeni arkadaşlar edinmek için güzel bir yol gibi :D

      Sil
  6. o gerekenleri yapınca etkinliğe katılanlar da senin bloguna gelip üye olcaklar arkadaşların olcak işteeee blogunu okuyan :)

    YanıtlaSil
  7. japonca demiştin, meselaa, paech girl film, veyaa dizilerden, 1 litre no namida, GTO, Kazoku Game, Boku no ita jikan, hana yori dango gibi bir de animeler var bir dolu seviyosan yani, gakuen alice, cowboy bebop gibiii :)

    YanıtlaSil
  8. Çok heyecan verici yazmışsınız gerçekten. He bir de blogunuza izleyiici butonu koyarsanız takip edelim sizi :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder