Öne Çıkan Yazı

PPL'de İlk Hafta

Merhabalar!

Bu hafta benim için uzun ve yorucuydu. Okulumun ilk haftasıydı (normalden bir hafta geç başladı) ve soru işaretleriyle doluydu çünkü yep yeni bir sisteme giriyordum.

PPL nedir diye soracak olursanız, açılımı private pilot license olan bu lisans pilotluğa ilk adım oluyor.  Kendi küçük şirin tek kişilik uçağınızı bu lisansla uçurabilirsiniz fakat kar amacı güden uçuşlara katılamazsınız. Bu lisansı aldıktan sonra diğer lisansların eğitimine başlayacağım. Basamak basamak gidiyor anlayacağınız.

Ve bu hafta ise PPL teorik derslerinin ilk haftasıydı. Teorik diyorum çünkü 9 adet teorik dersi geçmeyi başarırsam pratik derslere başlayabileceğim. Pratik dersler de tahmin edersiniz ki uçak kullanmak oluyor.

45 saatlik uçuş deneyiminden önce tamamlamam gereken hava hukukuna giriş, genel uçak bilgisi, meteoroloji, uçuş performans ve planlama, seyrüsefer, işletme prosedürleri, insan performansı ve limitleri, haberleşme, uçuş prensipleri derslerim var.

Derslerin içeriklerine ve diğer bilgilere tık

Bu haftaki dersle ilgili biraz tecrübe paylaşmak istiyorum. Uçuşlarla ilgili birçok değerli bilgi edindim. Bir uçağın hangi koşullarda nerelerde nasıl hareket etmesi gerektiğini biliyorum artık. Mesela Yunanistan üzerinden geçerken oranın kurallarının geçerli olduğunu ve eğer gerekli görürlerse uçağımı indirebileceklerini öğrendim. Bunun gibi yararlı bilgileri hayatımın her alanında kullanabileceğimi şimdiden hissediyorum.

Değişik bir sistem dedim çünkü yeni adım attığım bu dünya biraz karışık. Modüler sistem deniyor. Bu hafta hava hukuku dersinin hepsini aldım mesela. Evet doğru okudunuz. Bütün konuları bir haftada gördük ve dün, cuma günü de vizesini olduk. Diğer bütün dersler de bu şekilde olacak.

Fakat modüler sistemin bir iyi yanı varsa o da sizi sürekli çalışmaya teşvik etmesi. Sınava bir hafta kalmışken ders görmeye başlıyorsunuz o yüzden sallayacak vakit bile yok. Bir gün çalışmadığınızda kendinizi kötü hissediyorsunuz ve sınava bir gün kalmışken sanki hiç çalışmamışsınız gibi geliyor. Ama işin iyi yanı çalıştınız ve son güne de bırakmadınız.

Bir de SHGM var, sayın yetkili mercimiz. Bütün bu derslerden bir de o sınav yapıyor.

Sonuç olarak bütler de dahil olmak üzere bu derslerden birini veremezseniz uçamıyorsunuz. Sonraki dönem tekrar alırım yaparım diye bir şey yok. Tamamen dönem kaybediyorsunuz. O yüzden hepimiz şu ara çok gerginiz.

Mesela ben spora gitmeye başladım. Stres atmanın en iyi yollarından biri.

Sevgiyle kalın

*öpücüklü emoji*

Yorumlar

  1. Doktor olmak istiyodum ama bu yazıdan sonra pilotluğa da bir yaklaşmadan diyemem. Uçmaktan korkmasam düşünebileceğim bir meslek. Bu konu hakkında daha çok yaz lütfen 💜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tecrübe edindikçe yazmaya çalışıyorum. Güzel yorumun için çok teşekkürler Şevval'cim :)

      Sil
  2. Kolay gelsin ATPL'de dahil umarım tüm süreçleri sorunsuz geçersiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çoook teşekkür ederim güzel dilekleriniz içinn :)

      Sil
  3. Güzel,sade ve şık blogunuzu beğendim ve takip ettim.Sizi ve bu yorumu görecek arkadaşlar bloguma uğrarsanız mutlu olurum.Sağlıcakla Kalın. https://dizifilmkitaptavsiye.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  4. hepsini yaparsın beee uçarsııın modüler uçarsın hihihi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yaparım tabii deep :D yapıp yapıp yazacağım buraya hihihi

      Sil

Yorum Gönder