Öne Çıkan Yazı

PPL teorik sınavı nedir? l SHGM

Merhaba!

Sevgili arkadaşlar, hem sınavıyla hem diğer sıkıntılarıyla zor bir süreçten geçmekteyim.

Neyse ki finallerimden iyi puanlar alarak bu dönemi bitirdim. Size bir önceki yazımda bahsettiğim bütümden de geçtim!

Böylece PPL (Private Pilot License)'in  okul ayağını bitirmiş oldum. Fakat okuldakilerden daha genel olup, bütün pilot adaylarının geçmesi gereken teorik sınav SHGM (sivil havacılık genel müdürlüğü)'nin yapmış olduğu teorik sınav.



Bu sınav Türkiye genelinde yapılan bir sınav. Diğer ülkelerde de benzer türde sınavlar var tabii ki. Farklı şehirlerde -İstanbul, Ankara, Antalya- yapılıp, geçme notu 75 olan bir sınavdır bu sınav. Toplam 4 tane hakkınız var ve tekrar tekrar girebiliyorsunuz.

Bu seneki PPL teorik sınavlarının yer ve zamanları için buraya tık (Ben 24 ocakta girdim.)

Sınava girmeden önce -aynı YGS gibi- başvuru yapılması gerekir. Bilgisayar ortamında yapılan bu sınava kağıt kalem bile sokamıyorsunuz. Sadece flight computer ve kimlik götürmeniz gerekiyor.

Salona girdiğimde aynen bir internet kafe ortamı vardı. Hatta masa 2'ye iki liralık daha açtırma esprisi bile yaptım 😂

Her bilgisayarın ekranında kişinin adı soyadı ve TC kimlik numarası yazılıydı.

Optiğe kodlama sorunu olmadığı için sınavı yarım saat erken bile bitirdim. O yüzden sınavın bilgisayar üzerinden olmasının yararlı olduğunu söyleyebilirim.

Gel gelelim ulaşım bilgisine...

Arkadaşlar.

Bu uyarımı ciddiye alın.

Asla SHGM Türk Sivil Havacılık Akademisi'ne. (bkz. tık)

Metroyla.

Gitmeyin.

Konuma bakınca DTM metro durağına çok yakın görünüyordu. Karşıyı pek bilmeyen birisi olarak ben de metroyla daha rahat gidebileceğimi düşündüm. Ama haritadan bakarak yürüdüğüm yer beni buraya götürdü;


SHGM binası gördüğünüz tepenin üzerinde. 

Yani insanların direk gidemeyeceği bir yerde. Oraya ulaşmak için SOL tarafa doğru epey bir yürüyüp havaalanı A KAPISI'ndan girmek gerekiyor.

A kapısından girince de geriye tekrar bu yolu içerden yürümek gerekiyor. Ben böyle bir hata yaptım siz yapmayın arkadaşlar. Ya araba ya taksi.

Sol kelimesini neden mi bastırdım? Ben girişi sağdadır diye tahmin edip epey bir de sağa doğru yürüdüm de ondan. Allah'tan bir arkadaşım arabasıyla geçerken beni farkedip arabasına aldı. Yoksa sabah 5.30'da uyandığım sınava (kendisi 9'da olan sınava) yol yüzünden geç kalacaktım.

Ha sınav sonucu mu?

Sınavdan geçmişim eheh... 😛

Hem de 75.63 puanla 🙈

Pek çalışamadığım için geçemeyeceğimi düşündüğüm bir sınavdı. Bu gelişmeyle birlikte artık Ayjet'teki eğitimlerime başlayabileceğim. 

Sevgiyle kalın 💗

Kıvırcık Pilot.

Yorumlar