Öne Çıkan Yazı

Üniversite Hayatımın İlk Bütü!

Merhaba arkadaşlar 😄



Bu yazıyı okurken dinlemenizi önerdiğim şarkıyı şuraya bırakayım.

Önceki yazımda neden uzun süredir yazmadığımı üstün körü anlatmıştım. En büyük sebeplerimden biri de zaten final zamanım olması ve çok yoğun olmamdı. Hala iki finalim duruyor. Fakat fakat fakat...

Bir dersten büte kaldım!

Üniversitede 3. yılım ve şimdiye kadar bütün derslerimi zamanında geçmiştim. İlk defa büte kalıyorum ve bunun stresi apayrıymış gerçekten.

Bir bütü neden bu kadar sorun ettiğimi anlamayanlar için şimdi önce normal sınav sistemini daha sonra ise bizimkini anlatacağım.

Normalde ara sınav olan vizeler, ödevler, quizler yapılıp daha sonra bitirme sınavı olarak final sınavı yapılır ve ortalamaları alınır. Final sınavları genelde yüzde kırk veya altmış gibi yüksek oranlara sahip olduklarından üniversite öğrencileri bu dönemde sivilce çıkartıp ülkenin çikolata ve çay rezervlerini tüketirler. Uçuk çıkartanların ekstra not aldığına dair söylentiler var 😏

Eğer olur da bir dersin ortalaması geçme notundan düşükse final sınavı yerine geçen büt sınavı yapılır. Ondan da kalınırsa o dersin alttan tekrar alınması gerekir. Öğrenci bunu gelecek dönem yeni programının arasına sıkıştırıp yapabilir.

İşte bizim farklı olduğumuz kısım burası!

Bizim normalde gelecek dönem uçuşlarımız başlayacak ve bu derslerden geçemeyenler uçuşlara katılamayacak!

Bir dönem boyunca o sorunlu dersi tekrar alıp arayı kapatmaya çalışacak fakat bunun yanı sıra kendi arkadaşları yerine bir alt filoyla uçması gerekecek!

Cebinden ekstra para çıkacak. (Bunu sordum. Normal bir dönem parası yerine senelik ödediğimiz paranın 60'ta birini kredi sayısı ile çarpıyormuşuz ve o ücreti ödüyormuşuz.)

Ve kimse bunu istemez o yüzden...

Çalış kıvırcık çalış. 😢

Sevgilerimle,
Kıvırcık Pilot.

Yorumlar

  1. Allah yardımcın olsun. İnşallah bir an önce verirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederimmm :) Başka büte kalmasam bari. Son sınavım yarın. Her şey belli olduktan sonra güncelleyeceğim burayı :D Mutlu günler dilerim, yorumunuz için de teşekkürler!

      Sil
  2. Üniversiteyi okuyup ta bütlerin tadına bakmadan olmaz . Benim de o yıllar çok kalmıştı. Aramızda kalsın yaz okulunda vermiştim onları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh çok korkutucu bir şeymiş amaaa... Uçuşlarım başlayamayacaktı düşünsenize. Gerçi şuan da uçamıyorum, aynı kafa oldu :D

      Sil

Yorum Gönder