Öne Çıkan Yazı

AYJET'te İlk Hafta

Merhaba arkadaşlar!

Özyeğin Üniversitesi'nin pilotaj öğrencisi olarak uçuş eğitimlerimizi Anadolu Yıldızları Uçuş Okulunda nam-ı diğer AYJET'te alıyoruz.

İlk dönemde aldığım teorik derslerimin ardından ikinci dönem pratiğe dökülecek olan uçuş eğitimlerim AYJET tarafından verilecek. Bir hafta boyunca aldığım SOP eğitimi beni uçuşa hazırlamak için epey yoğun geçti. Öyle ki bu yazıyı eğitim bittikten sonra ancak yazabiliyorum. SOP (standard operating procedures) dersi bize uçak ve uçuş hakkında genel bilgileri veriyor.

Seyhan Hoca'nın verdiği -kendisi AYJET'te başarılı bir teknisyen- sistemler dersi bir gün sürdü. Uçağın yapısından bahsetti daha çok. 200 kadar slaytı bir günde özetledi. Kendisi çok şeker bir beyefendi. Dersi ilgiyle dinledim.

Daha sonra SMS (safety management systems) dersi aldık bir gün boyunca. Okulda aldığım bir dönemlik SMS'in özeti niteliğindeydi. Uçuş öncesinde, sırasında ve sonrasında güvenliğimiz için nelere dikkat etmemiz gerektiğini, şirketin ne tür önlemler aldığını, bizim yardımcı olabilmek için neler yapabileceğimizi öğrendik. Bu dersin hemen ardından bir sınavı da oldu. Ondan geçtim neyse ki.

Sonrasında asıl SOP konusu diyebileceğim uçacağımız uçak tipi ve diğer genel konuları içeren UTE (uçak teknik eğitimi) dersi aldık. Bu dersi sevgili Recai Hocamız verdi. 5 gün süren bu dersin ardından 3 farklı sınav olduk. Bunlar SOP, limitations ve emergency sınavlarıydı. İlk ikisinden 75 emergency sınavından 100 almak zorunluydu. Ne yazık ki limitations sınavından iyi çalışmadığım için kaldım. Uçuşlarım biraz aksamış oldu bu yüzden.

Derslerden ziyade AYJET hakkında bilgi vermem gerekirse, bana bir dershaneyi anımsatıyor orası. Ataköy'de bulunan tek katlı bir dershane. Aşağı yukarı 300 kişinin bulunduğu bu uçuş okulunda hem Türk Hava Yollarından hem Pegasustan hem Sun Expressten kişiler vardı. Anlaşılacağı üzere aralarında en genci biz, ikinci sınıf üniversite öğrencileriydik.

Bir hafta boyunca kıyafet disiplinini oturtmak amacıyla üniformalı gelmemizi istediler. Cidden ilk günlerde rahatsız etse de daha sonra alışıyor insan resmi giyinmeye.

Dersler sabah 9'da başlıyor akşam 4-5 civarı bitiyordu. Metrobüsle aşırı rahat ulaşabiliyorsunuz zira Yenibosna durağı hemen dibinde. Benim Ümraniye'den gitmem bir saatten biraz uzun sürüyordu.

Bu yazının devam niteliğinde olan Hezarfen havaalanına ilk gidişimi de yakın zamanda yazmaya çalışacağım. O zamana kadar sağlıcakla kalın!

Kıvırcık Pilot.


Yorumlar

  1. Yazın çok keyifli olmuş başarılarının devamını dinlemeyi sabırsızlıkla bekliyorum ve seninle gurur duyuyorum ⛄️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de seninle gurur duyuyorum. İkimizin de başarılarının devamı dileğiyle <3

      Sil

Yorum Gönder