Öne Çıkan Yazı

Pilot Maaşları

Merhabalar sevgili dostlarımmm!

Herkesin bayramı kutlu olsun! Bu sefer de böyle oldu Ramazan Bayramı. Büyüklerimizin yanına gidemedik. Şekerler, çikolatalar kaldı hep market raflarında. Ne yapalım, sağlık olsun. İnşallah sağlık olsun ama...

Bugün merak edilen ve sürekli sorulan bir soruyu cevaplandırmak istedim. Henüz çalışmaya başlamadığım için benim ne kadar maaş aldığımı söyleyemeyeceğim ama kendi yaptığım araştırmalardan edindiğim bilgileri derleyip size sunmaya çalışacağım.

Genel olarak bilinen bir bilgi olan pilotların maaşlarının yüksek olması konusuna değinelim.

Pilotlar Neden Yüksek Maaş Alır?





  • Eğitim Yoğunluğu ve Masrafları
Buraya sadece eğitim masrafları yazsam bile geçerli bir neden olabilirdi bence. Dünyanın her yerinde pilot olmak masraflı bir şey. Hatta karşılaştırma yaptığımızda Türkiye bu konuda ucuz bile sayılabiliyor. Bu kadar büyük ücretleri kimse sonradan alacağı yüksek maaş olmadan vermez diye düşünüyorum. Ek olarak parayı verdim düdüğü çaldım olayı da değil pilot olmak. Ağır eğitimleri ve hayatının her döneminde girdiğin sınavları olan ağır bir alan. 60 yaşında emekli olacak bir kaptan pilot bile sınavlara girer, denetimlerden geçer.




  • Stres Azaltmak, Motivasyon Arttırmak İçin
Bazı uçaklar 300 kişilik kapasiteye sahip olabilir. Bir yer aracı sürücüsünden farklı olarak ufak bir hatada 300 canın hepsini kaybetme sorumluluğunu taşır pilot. Her olasılık hesaplanmalı, her kurala uyulmalı, insan olmayı kenara bırakmalı ve kokpite girdiği andan itibaren artık mesleği hayatının en önemli olayı olmalıdır. Kendi kişisel vazifelerini arabanın içinde bırakıp havaalanına öyle girmelidir pilot. Bir çalışanı bunu yapmaya motive edecek tek şey de maaşı olabilir. 



  • Pilot Sayısı Az Olduğu İçin
Birçok hava yolu şirketi ülkedeki pilot eksiğinden dolayı yabancı pilot çalıştırabilmektedir. Bu durum THY'de de böyle Qatar hava yollarında da böyle. Gelişen endüstrinin ihtiyacı olan pilot yeterince hızlı yetişmediğinden pilotları kendi şirketinde çalıştırmak isteyen hava yolları onlara bu yüksek maaşları teklif etmektedirler.




  • İş Takviminin Belli Olmaması Ve Yoğun Çalışma
Pilotların sabah 8 akşam 5 mesai saatleri yoktur. Gece olur, bayramlarda olur, yılbaşında olur, doğum günlerinde olur, çocuklarının okul gösterilerinin olduğu günlerde olur, hastalıkta olur...

 Pilotlar önemli bir özürleri olmadığı sürece bu günlerde de çalışırlar ve hepsini kendileri ve aileleri için iyi bir gelecek sağlamak için yaparlar. Karşılığında da hak ettikleri maaşları alırlar. Bu yaptığım açıklamayı oturarak para kazanıyor diyenlere ithaf ediyorum. Kimse oturduğu yerden para kazanamaz. Hiç kimse kusura bakmasın. 

Çok mu trip cümlesi oldu? 😂 Yok bee trip atmıyorum da... Savunma moduna geçtim galiba ehehe.


Bu konu hakkında bilgisi olanları yorumlara davet ediyorum. Bilgi paylaştıkça çoğalır unutmayınnn!

Bu da benim size bayram şekerim, iyi bayramlar!


Sağlıkla kalın efenim,

Kıvırcık Pilot.



Yorumlar

  1. Çok iyi kazanan tanıdığım kaptan pilotlar var. Yazı için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek beni takip ettiğiniz için ben size teşekkür ederim :) Evet kaptan pilotlar maaş konusunda daha şanslılar genelde. Tecrübe de fazla olunca tabii

      Sil
  2. Kazansınlar elbette, hak ediyorlar. Mesleğini layığıyla yapan bütün değerli insanlar çok kazansınlar. Şeker için teşekkürler, iyi bayramlar size de:)

    YanıtlaSil
  3. Öncelikle iyi bayramlar. Ben kesinlikle aldıkları parayı hak ettiklerini düşünüyorum. Nasıl doktorlar bir insanın canı ile sorumluysa pilotlarda bir sürü insanın canıyla sorumlu ve onlarda bu kadar maaşı hakediyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru konuya değinmişsiniz. Bence böyle durumlarda yüksek maaş alanın az alması için değil az maaş alanın yaşam standardını da yükseltmek için konuşulmalı ve iyi bayramlar

      Sil
  4. saol yaa iyi bilgiydi, şeker ne güzelmiiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz şekerlerden de istediğiniz kadar alabilirsiniz

      Sil
  5. Rehber niteliğinde oldukça faydalı içerikleriniz var. Eğitim Haber

    YanıtlaSil

Yorum Gönder