- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Öne Çıkan Yazı
Gönderen
Kıvırcık Pilot
tarih:
- Bağlantıyı al
- X
- E-posta
- Diğer Uygulamalar
Merhabalar!
Özellikle tercih döneminde ve bloğumun aramalarda daha fazla görünmesiyle aldığım soru sayısı artıyor. Ben de çok sorulan ve artık tekrar etmeye başlayan soruları burada cevaplamak istedim.
Boy-Kilo Soruları
Size bu konuda benim önceden bilmediğim bir bilgi vermem gerekirse; her uçakta arabalardaki gibi ayarlanabilen koltuklar bulunmuyor. Yani alttaki mandalı çekeyim yaklaşsın şu tuşa basayım yükselsin olayı yok. Uçaklar da genel olarak
erkek bedenlerine göre yapıldıkları için kadınlar genelde küçük kalıyorlar.
Ben hem altıma hem arkama birkaç santim kalınlığında
minderler koyarak uçuyorum. Yani uçaklar o kadar modern makineler değiller
baktığımız zaman. – dedi ordinaryus profesör-
2-
Pilotaj için kaç puan yapmak gerekiyor?
Bu bilgiler her yıl değişiyor. Araştırdığımda Özyeğin’in bu
yıl pilotajı 186.000 ile kapattığını gördüm. Bu yılki kontenjan ve puanları buradan bulabilirsiniz.
3-
Ingilizce hazırlık sınıfı
Özyeğin’de pilotaj eğitimi yüzde yüz ingilizce olarak veriliyor.
Uluslararası bir okul Kabul edildiğinden yabancı öğrencilerimiz de var. Dolayısıyla
eğer okula girdiğinizde İngilizceniz yeterli bulunmazsa (TRACE sınavına buradan
saygılar) hazırlık okumak durumundasınız.
Sadece İngilizceniz kötü olduğu için veya zorlanmak
istemediğiniz için İngilizce’yi boşlamanızı hiç tavsiye etmem. Zira havacılığın
ortak dili İngilizcedir.
4-
Göz numaram pilotaja engel mi?
Gözlerinizin bozuk olması sivil pilotaja engel değil. Gözü bozuk olanlar bir numaraya kadar pilotaja devam edebilir. Ayrıca sorular arasında gözlük sıkıntı olur mu tarzı sorular vardı. Hayır arkadaşlar, gözlükle uçan çok fazla tanıdığım var. Zaten en başta 35-40 yaşlarında olan çoğu insan gözlük kullanıyor. Tabii askeri pilotaj için bu durumlar çok çok farklı.
Çoğu internet sitesinde yayımlanan bilgi ise göz numarasının +5 derece hipermetrop, -6 derece miyop, 2 derece astigmat olduğudur. Buna ek olarak iki göz numarası arasındaki fark da 2'yi geçmemeliymiş.
5-
Burslu Pilotaj Okuyanlar Uçuş Ücreti Ödüyor Mu?
Yani şimdi bir insana tamam madem süper zekasın ve burslu
girdin sen okula yıllık atmış bin tl verme ama uçuş okuluna elli dört bin
eurocuk veriver demek ne kadar mantıklı olurdu bunu bir düşünelim.
Arkadaşlar eğer çok zeki veya çok çalışkansanız bileğinizin
hakkıyla ücretsiz o uçuş eğitimini de alırsınız.
6-
Özyeğin’den memnun musun?
Okulu görmeyeli epey oluyor bu soruyu biraz düşünmem lazım… Genel
olarak memnunum sanırım. Ama vakıf üniversitelerinde hep olan bir durum var;
para, para, para…
Okul ücretleri her yıl öngörülemez şekilde artıyor ve geçen
sene otoparkları ücretli yapacaklardı ne yaptılar bilmiyorum…
Okul ücretini ödeyemeyen arkadaşlarımıza okul tarafından
destek de verilmiyor bu konuda yayılan bir video vardı belki görenleriniz
vardır.
Demem o ki Özyeğin veya başka bir vakıf üniversitesi, bu
yerler eğitim yuvasından çok esnaflardır. Devlet okullarına kıyasla daha yüksek
yurtdışı imkanları olduğunu kabul ediyorum. Tek değindiğim nokta ücretli
okuyacaksanız mali bakımdan yeterli olduğunuzdan emin olun.
7-
Ulaşım Sıkıntı Oluyor Mu?
Hezarfen’e ulaşım ise biraz daha zor. Çünkü okul için bir
yere yerleştiyseniz Hezarfen her şekilde çok uzak kalacaktır. Birçok kişi
Hezarfen yakınlarından ev tutu. Ben arabayla ulaşımı tercih ettim ama toplu
taşıma yine zor bir seçenek olabilir. Yine de Ayjet servisiyle de ulaşım
mümkün.
Her ikisi için de ulaşımın en son dert edilecek şey olduğunu
düşünüyorum. Pilot olmaya karar veren birinin önünde çok taş var zira.
8-
Pilotajdan Yıldıracak Ne Zorlukları Var?
Üstteki kapanışla uyumlu bir soru oldu. Pilotlarla sohbet
ettiğimizde biz de bu soruları soruyoruz. Hala görmediğimiz, öğrenmediğimiz o
kadar şey var ki çünkü… Onların bize verdikleri cevaplar ben olumsuz yan
görmüyorum veya bunlar bana zorluk gelmiyor tarzı oluyor.
Ben öğrenci pilot olduğum şu zamanda bile beni yıldıracak
türlü zorluklar yaşadım. Pilotluğun kendisinden ziyade geçtiğiniz süreç
yıpratıyor bana göre. En başta eğitim safhası var. Pratik eğitimi benim uçuş
hocam ‘baban sana araba kullanmayı öğretirken nasıl davranıyordu?’ diye sorarak
özetlemişti bir keresinde. Bu konu hakkında başka yoruma gerek yok diye
düşünüyorum.
Evet arkadaşlar yazının sonuna gelmiş bulunuyoruz hepinize geçmiş olsun :D
Başka merak ettiğiniz sorunuz varsa yorumlardan veya instagram hesabımdan bana ulaşabilirsiniz.
Sağlıkla Kalın,
Kıvırcık Pilot.
Yorumlar
eveey instada demiştiiin uzun zaman sonra yazdım diye hoşgeldiin :)
YanıtlaSilhoşbuldummmm! ay vize final arası üç beş yazayım didim :)
Silçok güzel yazıydı saol bunu bloguma koyayım ordinaryüs :)
YanıtlaSiloooo beni cesaretlendiriyorsun deep :D
SilPilotluk güzel bir meslek. Daha önce bir çok pilot öğrencisinin eğitiminde arka koltukta uçmuştum. Arkada uçan misafirlere SEPET diyorlardı. İlk duyduğumda şaşırmıştım. :)))
YanıtlaSilEvet öyle diyoruz :D yalnız ben hiç iki koltuktan fazlasına sahip bir uçakla uçmadım, seneye inşallah :) Siz hangi amaçla uçuyordunuz?
SilBen yancıydım :))) Eğitime giden arkadaşların yanında takılıyordum :)
SilBizde o rahatlık ne gezer :)) Halihazırda öğrenci olan arkadaşlarımızla bile beraber uçamıyoruz keyifli olsun diye :D
Sil