Öne Çıkan Yazı

Kıvırcık Saç Bakımı

Kıvırcık Saç Bakımı

Kıvırcık saç bakımı için ilk aklınıza gelen isim ben olmayabilirim ama kıvırcık saçlara sahip biri olarak yıllardır pek çok ürün, pek çok taktik denedim.
Şimdi sizinle bu taktikleri paylaşıp şuan kullandığım ürünler hakkında bilgi vereceğim.

Kıvırcıklar kirlenir!

Kıvırcıklar bütün tozu kiri toplarlar. Kaç kere saçımdan yaprak, kum, küçük dal parçaları ayıkladık arkadaşlarımla. Silkeleyince düşmezler, daha da karışırlar.
Hadi büyükleri ayıkladık, ince toz toprak ne olacak? Derken kıvırcıklar hemen yağlanır hemen kirlenir. E şekli de bozulunca çabuk yıkamak isteriz. Fakat saçların beslenmesi önemli, o yüzden üç günde bir yıkanmasını öneriyorlar. 
Ben saçlarımı yıkarken temizlenip gıcır gıcır olması hissini seviyorum. O yüzden içeriğine çok dikkat etmeden Head And Shoulders kullanıyorum.

Kıvırcıklar emek ister!

Ürün kullanmadan elektriklenmeyen, homojen dağılan, ve sertleşmeyen kıvırcık saçı olan var mı? Kıvırcık saçlar ürün ve bakım isterler. Zira dalgalı saçım var diyenlerin bu ürünleri kullanarak kıvırcık saçlara sahip olduğunu sık sık görüyoruz. 
Peki ben hangi ürünleri kullanıyorum?
Urban Care markasının yakın zamanda çıkardığı bu serisi son zamanlarda gözüme girdi. Bittikçe alıyorum. Yalnız yalan olmasın dediğim gibi şampuanını ve spreyini kullanmıyorum. Saç kremi ve şekillendirici kremi ise hem kokusu hem başarılı şekillendirmesiyle kalbimi kazandı.


Bu ürünü kullanmadığım zamanlarda ise köpük kullanıyorum, yıllarca da kullandım. 
Shwarzkopt bukle belirginleştirici köpük ve Syoss bukle belirginleştirici köpük favorim. Ben parfüm kokusundan çok rahatsız olurum. Fakat bu bahsettiğim ürünlerin hiç rahatsız edici bir kokusu yok.
Çok duyduğum ama bir türlü denemeye fırsatımın olmadığı Marc Anthony curl cream da çok öneriliyor ve çok beğeniliyor.

Kıvırcıklar zor kurur!

Kıvırcıklarınızı herkes gibi kurutursanız aslan yelesine dönerler. Özenli bir kurutmaya ihtiyaçları vardır. Yavaş ve soğuk ayarda kullanmalısınız. Ayrıca kurutma makinenizin vigo ucunu kullanmalısınız. Bu sayede havayı eşit ve hassas şekilde kıvırcıklarınızın arasında dolaştırabilirsiniz. Saçlarınızı nemliyken tarayın ve şekillendiricinizi sürün.
Daha sonra saçınızı öne, arkaya, sağa, sola yatırarak yavaş yavaş hacimlenmesini sağlayarak kurutmalısınız.


Kıvırcıklar bozulmaya meraklıdır!

Ah o saçlar! Biraz ıslansın, biraz taransın, üstüne yatılsın bozuluverirler. 
Kıvırcıklarınızı şekillendirdikten sonra onlarla oynamamanız önemli. Tokanızı çok sıkı takarsanız hemen iz yapar. O yüzden saten tokalar kullanmalısınız. Uyurken saten başlıklar takabilirsiniz. 
Alttaki tokaları Instagram'dan tanıdığım biri yapıyor. Uyurken takılan boneleri de var.

 Haa... bir de şu meşhur curly girl method mu ne var. Ben hiç bakmadım bile nasılmış ne yapılıyormuş. Çünkü kendi saçınızı ancak deneme yanılma yoluyla siz anlayabilirsiniz. Tüm saçların bakımı farklıdır. 

Bu arada kendinizi beğenmeniz ve sevmeniz de bu işin başında gelir. Bu sizin saçınız. Ben bazen saçımı kuruyken tarayıp dalgalı kullanıyorum. Bazen bir saat uğraşıp bukle bukle yapıyorum. 

Yazım yardımcı oldu mu bilmiyorum. Geri dönüşleriniz benim için önemli. Bana instagramdan veya aşağıda yorumlardan ulaşabilirsiniz. Tavsiye ve sorularınızı bekliyorum.

Sağlıkla kalın,

Kıvırcık Pilot.

Yorumlar